Wat kost het?

Op de pagina Diensten staat een overzicht van de diensten die we aanbieden aan nieuwe klanten. We werken alleen nog voor IB-ondernemers. Uiteraard hangt er een prijskaartje aan het uitbesteden van een deel van de boekhouding. Alle diensten zijn op basis van een vast uurtarief van € 65,00 per uur (prijspeil 2025, exclusief BTW). Voor eenmalig advies aan niet-klanten geldt een opslag van 20%, dus € 78,00 per uur (prijspeil 2025, exclusief BTW)

Richtprijzen:

  • Hulp bij opzetten van je administratie (eenmalige kosten): € 520,

Zelf boekhouden met ondersteuning. Je doet in principe alles zelf. Je boekhouding wordt 4x per jaar. Je krijgt dan een rapport met verbeterpunten, die je zelf doorvoert. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig doen van de zakelijke aangiften (omzetbelasting, ICP en e-commerce). De kosten van deze basisondersteuning bedraagt € 520 per jaar. Je krijgt maandelijks een factuur.

Voor zakelijke aangifte rekenen we een vast bedrag per aangifte:

  • BTW aangifte: € 32,50 per aangifte
  • ICP aangifte: € 32,50 per aangifte
  • E-commerce aangifte: € 97,50 per aangifte

Overige diensten die je kan afnemen zijn:

  • Opstellen jaarrapport (alleen mogelijk in combinatie met een abonnement): vanaf € 260 per rapport.
  • Aangifte inkomstenbelasting voor IB ondernemer: € 124
  • Aangifte inkomstenbelasting voor partner IB ondernemer (geen ondernemer): € 50.

De kosten worden nog verhoogd met de licentiekosten van je boekhoudpakket.

Volledig uitbesteden van je administratie. Deze optie bieden we niet meer aan.